du kanske undrar över mig.

Är tillbaka i en Lars Winnerbäck period. Som alla andra vårar, alla andra år. Ja, för här är det i stort sett vår redan. Går utan jacka och vi har mellan 15 och 20 grader, okej, har väl varat i tre dagar eller så. Men börjar bli grönt, växa blommor, bli färgglada plagg i affärerna osv. SPRING!

Kajsa som skulle lämna oss tillsammans med Johanna för Sverige igår kom inte iväg. Vi sa hejdå vid tvåtiden med en klump i halsen i tron om att "nu ses vi inte förrän i Sverige". Ack så fel vi hade, knappt två timmar har jag en panikslagen Kajsa i luren. "JAG HIITAR INTE MITT PASS". Eftersom Kajsen bott här, vänder jag uppochner på rummet och två bilar- inget pass. Stackarn får boka om flighten.

Detta resulterar i en trip till the Swedish embassy idag för mig, Kajsa och Emma för att fixa temporärt till Kajsa. Påväg dit åkte vi vilse, (hur länge hade vi varit här sa vi?). ANYWHO, tack vare det fick vi se sju motorcykelspoliser följt av ännu mer poliser och självaste president Obama. FINT.
Väl på ambassaden blev det pappersskrivande för Kajsa och picnik för mig och Emma och ett himla hejandes till alla Swedes.
Efter pappersarbetet kom en man tillbaka och tro det eller ej, där stog han med Kajsas borttappade pass. En vänlig själ hade alltså hittat det någonstans och skickat det till Svenska ambassaden.
Så vi vandrade runt lite i vackra Georgetown ett tag, i vårsolen. Imorgon blir det dock att köra Kajsa till flygplatsen och bamsekramas igen. Tufft.


Washington Harbor, Georgetown.

btw mamma, har skrivit in mig på kursen 3-4 mars.
Puss på ögat, <3


Kommentarer
karin

internett har lite spunk här. jag har sett dina medelanden på fb men kan inte svara elr göra ngt annat för den delen...

ha det gött :) Puss och kram :*

2012-02-03 @ 17:24:21
Caroline

åh, det låter för jädra bra min vän!

här i winnerbäckland lyser våren med sin frånvaro skulle jag vilja påstå, ca 15 minus, inte okej! :)

2012-02-04 @ 14:02:52
URL: http://carolinelindbloms.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0