And it goes like this. Chicago!

LEGEN... wait for it. DARY.
Vilken stad, vilka tjejer, vilken RESA! :) Chicago var absolut grymt och resesällskapet var svårt att klaga på- SÅ kul vi hade. Efter Kajsas fina uträkning av våra sovtimmar på hennes blogg förstår man att vi hade fullt upp. 13 timmar på hela helgen. Resultatet av det blev att jag somnade tvärs över sängen härom dagen och vaknade vid tolvhugget och tvingade mig upp för att borsta tänderna och byta om till pyamas.

Chicago:
LÖRDAG. Flög in halv åtta på morgonen. Hittade vårt flådiga hotell och började turista direkt. Hop on, hop off buss tog oss till bl.a. Sears tower, Bönan, Oprahs lägenhet, Michigan Avenue och Lake Michigan (hamnen)... Kom på att vi behövde shoppa inför utgången på kvällen så spenderade någon timma inne på H&M. Tillbaka till hotellet, dusch, fix och fördrink sedan vidare ut i natten. KANON. Emma och jag bestämde oss för att inte köpa några drinkar själva, lyckades såklart tills jag föll tillbaka och köpte en jellyshot till mig själv vilket var SÅ Magaluf förra året ;) haha. busted.

SÖNDAG. "Sov ut" till 9.30, ha i baktanken att vi la oss runt 3.30. Äta frukost och sedan gå till kyrkan där "My best friend's wedding" spelades in. Käkade deep dish pizza efter två timmars väntan på starbucks(?) smarta tjejer. Blev övertrötta och sedan bara trötta efter maten. Styrde stegen mot Lake Michigan(beachen). SÅ SNYGGT.
Fancy, fancy som vi alla är åkte vi upp till 96:e våningen i John Hanncock tower för att dricka lite drinkar, och se den grymmaste  utsikten jag någonsin sett- true!
Därefter rundade vi av en finfin resa med mat, och en löptur hem i spöregnet. Livet är bra fint!

MÅNDAG. Ska inte påstå att det slutade där dock. Måndagen spenderades till hemresa och sömn. På flygplatsen var det nyheter om 9/11 och den kommande tioårsdagen nu i veckan. Det rapporterades om terrorvarning på mindre plan och att det var allas ansvar att vara uppmärksamma om underliga saker i anslutning till en flygningen. Klart som sjutton sitter jordens skummaste man brevid oss vid gaten. Han var inte bara skum, utan rent av läskig. Pratade med sig själv. Utförde någon ritual i form avatt skratta och peka upp i himlen(?) Slutade med FBI agent på planet, och så lite turbulens på det. Kajsa och jag hanterade det hela med Westlife :)

Här kommer bilderna.
Emma och jag, påväg.

Hop on, hop off buss. Johanna, jag, Emma.

Johanna och Kajsa. Taggade inför Sears towers 103 våningar.

Utsikt från Sears tower. Mäkta mäktigt.

Kunde slå sig ner i en glasutbuktning. Titta ner var inte att rekomendera, men coolt!

Gänget

Gänget och bönan.

Vid Lake Michigan.

Övertrötta tjejer hade kuddkrig mellan dusch och utgång. Kajsa, jag vann :)

 



American Girl Place. Ganska enormt och coolt. Tack vare min äldsta tjej var man väl experten på alla dockorna :)

Wooop, kyrkan ifrån "my best friend's wedding"

Här har väl Cameron Diaz och Julia Roberts också varit. Coolt!


Lake Michigan, BEACHEN!




Levde det goda livet med drinkar på 96:e våningen i John Hanncock tower

View



Puss på ögat, <3


Kommentarer
sofia

Har suttit sen kl 9 imorse med min sketna uppsats och nu är kl 20 över 15..är inte klar på ett tag. Tog en paus och ser hur fint du har det, jag är avundsjuk. Svartsjuk också om det går. Vill vara där , med dig :)

2011-09-08 @ 15:25:37
URL: http://avsofia.spotlife.se
Pappa

Chicago verkar häftigt. Fina bilder !

2011-09-08 @ 15:53:16
Mami

Häftigt, då skriver jag ner Chicago på mi to do-lista när jag kommer till USA nästa gång.... Jag vill också sitta i glasutbuktningen! Och jag kommer definitivt titta ner!

2011-09-08 @ 18:34:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0