Whispers, "Hello"

Måste säga att jag känner mig som Stålmannen idag, or whatever- you name it! Hur som helst rätt odödlig och allmänt bra efter dagens besök på banken och jordens finaste omedvetna komplimang i mitt läge!
Jag hatar verkligen att prata bankgrejer i Sverige, förstår aldrig riktigt hur de ska ha det osv. Men här vetni får man visst klara sig själv.
Struttar fram till en ganska snygg kille som jobbar på banken, slår mig ner och förklarar mitt ärende. Trevlig Amerikan som han är undrar han vad jag jobbar med. När jag förklarar att jag är Au Pair kläcker han ur sig att jag är den första Amerikanska Au Pairen han träffat och försöker förklara för mig att de flesta Au Pairer minsann kommer ifrån andra länder. Huhu. I know. Sa att jag var från Sweden. Bank-killen såg lite förvånad ut och sa nått i stil med: "You just have a slight accent so I could'nt tell" WOHO.
Thank you so himla much! Liten grej, men gjorde min dag. Kul att få lite bekräftat att man har utvecklat engelskan en aning :) Stolt tjej!
Skypeade med Maria idag vilket var mycket kul! Imorgon ska jag nog skypea med Hojjen, kan inte se fram emot det mer. Saknar den sparrisen som en tok!



Puss på ögat, <3


Kommentarer
sofia

haha, vilken sköning! Och vadå tror du är stålmannen? du ÄR stålmannen! <3

2011-06-09 @ 19:35:04
URL: http://avsofia.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0