New Mexico

Checkar av delstater genom att mellanlanda? moahaha. Nejvars, men mellanlandade i Texas på vägen till New Mexico och i Colorado på vägen hem. Måste berätta att jag måste verka läskigt misstänkt eller något. Vem blev inte stoppad i säkerhetskontrollen påvägen dit om inte lilla jag? De checkade min väska tre gånger? Min äldsta tjej mimar genom glaset: "Are you okey?" och ser lite gulligt oroad ut för mig. Jag var jätteokej och tyckte att det var rätt komiskt att de stoppade mig. :)
I New Mexico chillade jag galet. Hade mest barnen på kvällarna och somnade brevid dem när det blev läggdags, mysungar. <3 Första dagen spenderde jag inne i Santa Fe med ett gäng damer på en rundtur, väldigt intressant. Guiden var störtskön!
Dag två hängde jag vid poolen i ett gäng timmar och förvandlades till en lobster, typ. Solen var lite starkare än jag tänkte mig. Resten av dagen spenderade jag med mina värdföräldrar i Santa Fe och sedan med min minsting och roomservice. Lyx.
Stort tack till min fina värdfamlj som tog med mig dit. tack!

Förövrigt vill jag bara säga hur vackert New Mexico är, eller i alla fall Santa Fe. Väldigt annorlunda kultur då det är spanskinspirerat till tusen. Husen är rosaorangea och bara fräna i allmänhet.
Landskapet är bergigt och mäktigt, var uppe på en topp lite snabbt en kväll och såg solnedgången, obeskrivligt.

Lite cowboy, ranch-känsla

Fick tag i en New York times, titta vilken fin artikel

New Mexico- Santa Fe


Sunset, ni skulle vart där, mäktigt i verkligheten.



Puss på ögat, <3



Kommentarer
karin

inte långt till nästa resa! :D

2011-07-12 @ 22:34:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0