Tjat.

En ledig fredag för min del, eller, ledig och ledig, ska åka in till skolan sen o läsa matte C, snaaaark!

MEN, vilken vecka säger jag bara! Så himla kul och bäst allt känns med praktiken måste jag säga :)
Det började väl som vanligt, med alla vanliga sysslor och sånt, men sedan på tisdagen var ju tanken att jag och Tiba skulle gå på en videoöverförd bypass operation tillsammans med en massa andra studenter.
Men där sitter vi, och väntar på att dem ska börja, kirurgen kommer in och pratar om vad det är han kommer göra osv. Tiden går och vi väntar och väntar, och sen kommer de in och säger att de har tekniska fel så vi får helt enkelt inte se operationen, utan fick en 2,5 timmars lång föreläsning istället, en mycket bra sådan, men verkligen inte vad vi hade förväntat oss.

Men då är det ju så att jag är en unge född med tur, så dagen efter frågar min handledare om jag är intresserad av att vara med på en pacemaker operation. Vad trodde hon egentligen? SJÄLVKLART var jag intresserad! Så samma dag fick jag gå o byta om till blåa operationskläder, munskydd och en fruktansvärt ful mössa och var med under en pacemaker operation!
Det var skitkul och jättespännande! Doktorerna såg till att jag såg ordentligt och alla olika sorters systrar förklarade vad som gjordes!  Verkligen ingen svår operation eller så, men ändå!
bäst bäst bäst!

Nu har jag hoppat lite mellan alla dagar känner jag, men hoppas att det gick att hänga med i alla fall :)

Igår var det kvällsjobb som gällde och det var riktigt lugnt på avdelning 8 där jag befann mig just då, och det var skönt för jag var så jäkla trött i huvudet (a)

Men kanske lite nog snackat om min praktik, kan jag tänka mig att många kan tycka. :) Så för att byta lite ämne saknar jag många av mina vänner, classmates och "äldre vänner" så att säga :) Dessutom hoppas jag på en lunch på stan idag, eftersom jag lär vara ganska hungrig efter matten och jag orkar inte laga mat när jag kommer hem, tahaa!

Oj, tjat tjat tjat, kanske inget roande inlägg,
men jag var ju tvungen att ta upp allt som skulle kunna vara intressant eftersom det var ett tag sen jag uppdaterade här.

Puss på ögat, <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0