happy new year.

Välkommen säger jag bara till 2009, bara möjligheter ser jag med detta år.
Det skulle ju självklart vara fruktansvärt om någon kom och förstörde hela året, men låt oss säga att ingen gör det. Då kan jag lova att året blir kanon.
Visst kan man lova sig själv att bli bättre i skolan, träna bättre, äta mindre godis, skaffa pojkvän, och hela detdär tjafset. Men varför inte helt göra sitt bästa med skolan och faktist unna sig lite godis och lite härlig träning ibland. Och som man säger om dethär med pojkar,- när man inte letar, då dyker dem upp snabbare än du tror.
Jag antar att hela detdär var lite intalande råd till mig själv. Men jag har bestämt mig för att göra 2009 till ett toppenår, och så länge mina vänner är med mig kan ingenting gå fel.

Det är i år vi som är födda 1991 fyller 18 år, bara en sån sak. Då blir vi myndiga vilket betyder att våra föräldrar får kasta ut oss om dom vill, men det vet jag att mina inte vill. (a) Det är nu vi får börja fixa med våra körkort och ta dem också om vi lyckas. Vi får rösta, och det är väl vuxenpoäng så det bara smäller om det? Jag tror tillomed att det är så att man får gifta sig vid 18 års ålder så alla som är förlovade redan, fritt fram! Nu är det ju så, att alla som är äldre än 18 tycker att dethär med krogen inte är något spännande längre, men tänk nu att vi 17 åringar faktiskt snart får gå in på krogen, LAGLIGT. inte illa ;)
Vi kommer även börja vårat tredje år på gymnasiet, och i mitt fall på birgittaskolan, med min underbara klass. <3

Vi kan nu säga:
nästa år tar vi stundenten
nästa år fyller jag 19
nästa år börjar arbetslivet på riktigt

Något som däremot inte känns lika lockande att nämna som dethär med artonårsfirandet.
Klart att även det känns lite spännande, men också fruktansvärt skrämmande, så det kan få vänta tills nästa år :)

Nyårsfirandet blev otroligt lyckat och bara det känns ju som en suverän början på året.
Det blev en såkallad förfest hos mig med caroline och isabelle, vidare till lea i tallboda för att dra igång den riktiga festen. Där hade vi mycket trevligt till nån timma innan tolv då vi tog bussen in till stan för fyverkerier och tolvslag.
Fick släpa ut isabelle ifrån five tastes för att slippa fira nyåret där, och vi hann faktist till borggårn för att fira med en hel hög av favoriter. Jag tog ganska snart min väska och vandrade vidare till t1 där hojjen och empan befann sig på iaf den fest som blev min efterfest.
Galet trevligt med en massa folk och en viss mattias, haha. jag säger då det! Blev iaf att dra sig hemåt tillsammans med hojjen och empan vid femsnåret. LYCKAT. <3

Puss på nyårsaftonen, puss på allt folk som gjorde den bäst,
och på 2009 som förhoppningsvis blir ett bra år.
<3


Kommentarer
Hojjen

2009 ska bli ett GRYMT BRA år! :) <3

2009-01-03 @ 13:57:46
URL: http://aannahooj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0